ג'יג'י

  • הצגה מספר: 178
  • הצגת בכורה: 25/09/1961
  • מספר הצגות שהועלו: 119
ג'יג'י

יוצרים

שחקנים

על ההצגה

מכל הדמויות שיצרתי, ג'יג'י  היחידה שגרמה לי הפתעה באופן התקבלות שלה ע"י קהל הקוראים והצופים.   היא נולדה בדמיוני בשנת 1942, תקופה אפורה וקודרת ביותר, במהלכה הייתי עסוקה בדאגה תמידית ליקיריי ובגעגועים לעבר הרחוק. לכן, העברתי את ג'יג'י לימיה האחרונים של המאה הקודמת, לעולם שהוא זר לחלוטין לזה בו נכתב המחזה.

ברגע שהתקבלה זווית ראייה מוסרית שונה, העולם הבדיוני שיצרתי בספר העניק סדר למתרחש במציאות היומיומית: נוקשות בקוויה הכלליים של ההתנהגות,  הכוח שבדרך להצלחה ולשלטון, הביורוקרטיה שבתענוגות ועוד.. לא קיוותי שהנובלה הקצרה שכתבתי תתקבל על ידי הקהל יותר מאשר סיפור הסטורי אחר. אלא שמיום הופעתה בראשונה בשנת 1943 - כבשה ג'יג'י לעצמה את התפקיד הראשי, בכל צורות הביטוי - מהמילה הכתובה והמדוברת ועד הגרסה הקולנועית.  

קולט  

תמונות מהצגה

ביקורות

"בימויו של אברהם ניניו מגובש וההצגה מתפתחת ברהיטות. הוא משתמש בבמה נעה, ולעיני הצופים מתחלף מקום העלילה. ארנון אדר סיפק תפאורה שקופה , צבעונית, שמשלימות אותה תלבושות בסגנון התקופה של עופרה בורלא. דינה דורון כובשת אותנו בתור הילדה השובבנית ג'יג'י, פרח תמים וטהור ששלוש נשים שוקדות על חינוכה הצנוע ביותר כדי להגדיל את מכירה בבוא השעה ולמוכרה בתור פילגש לאיש עשיר. תפריד ג'יג'י כאילו נוצר בשבילה ואמנם היא מתחייה בו ומרתקת את הצופים מהרמת המסך ועד הורדתו.

אשר נהור. "ידיעות אחרונות".27.9.61

"מבין שתי הזקנות - בת-עמי כסבתא ושושנה דואר כדודה - הצליחה הראשונה יותר לעצב את הדמות הבמתית. הלבביות שבבת-עמיהייתה יותר במקומה מאשר התוקפנות הרצינית של דואר. שלמה בר-שביט, מילא תפקיד הגבר המצליח כובש הלבבות אשר בסופו של דבר נלכד ברשת, אם כי ברשת שלא ציפה לה. משום מה נראה בר-שביט צעיר מכדי להאמין כי הוא גבר בעל עבר עשיר. ישראל רובינצ'יק היה משרת אלגנטי ומפוכח. ולבסוף, נעים לציין כי הפתעה נעימה את משחקה של עדנה פלידל כאימה של ג'יג'י.

עדנה פלידל גלמה את התפקיד על דרך ההפנמה עד כמה שהדבר יראה מוזר היא השתחררה הפעם מגינונים חיצוניים שהפריעו לה בתפקידים קודמים.

יצחק אברהמי. 27.09.1961