אנה וייס

  • הצגה מספר: 504
  • הצגת בכורה: 24/01/1998
  • מספר הצגות שהועלו: 40
אנה וייס

יוצרים

שחקנים

על ההצגה

ראיתי איש מול חלוני - 
הוא אמיתי או חלומי?
הוא לא היה שם גם היום,
שלא יחזור
הוא איש איום

(שיר ילדים המצוטט במחזה)

אנה וייס, מרפאה בהיפנוזה, המתמחה בגילוי זכרונות "אבודים", סייעה ללין הצעירה להיזכר בחוויות של התעללות מינית שעברה, מצד אביה, בילדותה. האם הזכרונות הם אמיתיים, או שזוהי אוטו-סוגסטיה אפלה? כאשר לין מתעמת עם דיויד, אביה, הוא טוען לחפותו. המחזה עוסק בתופעה של סינדרום זכרון מדומה (False Memory) והוא לא רק מפחיד באקטואליות שלו, אלא גם מעורר מחשבה באשר לצורך שלנו באמון הדדי כאשר אנו צופים בשלושה אנשים הנזרקים לתוך תהום של חוסר אמון איש ברעהו.  

בכורת המחזה "אנה וייס" הייתה בפסטיבל אדינבורג, 1997 וזו העלתו הראשונה מאז.

תמונות מהצגה

ביקורות

"דרמה אנושית מאוד שכתב מייק קולן. עודד קוטלר ביים באינטנסיביות רבה עד כדי מחנק וגם הדריך את השחקנים המצויינים ביד אומן. רוזינה קמבוס היא המטפלת. היא יוצרת דמות מרשימה, אסרטיבית עד כדי תחושה של כפייתיות אלימה, אך כגודל הנחישות שלה, כך גם עוצמת ההתמוטטות. משחק מעולה. לבת, יעל הדר, תפקיד קשה בשל ההיבט השברירי שבו והשחקנית הצעירה מצליחה בהחלט לרגש בו. שיעור מצויין על הקשר בין תיאטרון ושאלת הנפש, שלא לדבר על כוחו או חולשתו של הטיפול בה.

אליקים ירון. "מעריב". 12.2.1998

"חזותו של אלכס פלג, שיש בה אלמנט מעודן דווקא, מקשה להאמין כי עשה את מה שמייחסים לו. הוא נוגע ללב בהתפרצותו הזועמת, הממוטטת את דמותה של אנה. רוזינה קמבוס, שבעבר התרכזה בעיקר בתפקידים קומיים מצויינים, מוכיחה כאן שהיא גם שחקנית דרמטית מעולה. תענוג לעקוב אחר כל רגע משחק שלה והיא מצליחה לשכנע בגילום הדמות. ההצגה הזאת צריכה להזכיר לתיאטרון 'הבימה' מאילו חומרים עשוי תיאטרון אמיתי : במה, שחקנים ורגש. מאלה יש כאן בשפע.

מיכאל הנדלזלץ. "הארץ". 15.02.1998