אמבטיה, מיטה, פארק

  • הצגה מספר: 538
  • הצגת בכורה: 06/12/2000
  • מספר הצגות שהועלו: 34
אמבטיה, מיטה, פארק

יוצרים

שחקנים

על ההצגה

המחזה מורכב משלושה מחזות קצרים הבנויים כוידויים. שני מונולוגים, אחד של אשה ושני של גבר, בדיאלוג המבוצע ע"י אשה וגבר.  המונולוג הראשון שכותרתו "מדיאה חוזרת" הוא וידוי של אישה צעירה המדברת אל טייפ בתחנת משטרה, ומגוללת את סיפור הריונה בגיל 13 למורה בבית ספר שזנח אותה מיד לאחר שנודע לו דבר ההריון. ארבע עשרה שנה לאחר מכן היא נוקמת בו ע"י הריגת בנם המשותף. המונולוג השני, שכותרתו "איפיגניה באורם" (עיר במדינת יוטה) הוא של איש עסקים מורמוני המדבר על אישה שפגש באקראי בבית מלון. הכותרת היא בעקבות מחזהו של אוריפידס "איפיגניה באאוליס". על בת אגממון שאביה העלה אותה קורבן כדי לאפשר ליוונים לצאת למלחמת טרויה. גם מונולוג זה הוא ווידוי על רצח ילד , במקרה זה בתו התינוקת של הגבר. המחזה השלישי, "להק של מלאכים", מגולל את סיפורם של שני בוגרי קולג' מאוהבים, בחור ובחורה, שבילו במסיבת אירוסין, במלון פלאזה בניו יורק והבחור מתאר כיצד הוא וחבריו תקפו, היכו ורצחו הומוסקסואל שפגשו בליל המסיבה בסנטרל פארק.

תמונות מהצגה

ביקורות

"מה שיפה בהפקה הזאת הוא הנימה המינורית שלה. הדברים מעובדים, יש תשומת לב לפרטים, אבל הנימה היא של המעטה, אנדרסטייטמנט החסר כל כך בחיים ובתיאטרון שלנו. התרגום רהוט ומאוד עברי. האפקטים מתגנבים בטאקט, וכך ניתנת לשני השחקנים שלום שמואלוב וקרן מור האפשרות לשבת על הבמה, לדבר ולחוות. זהו ערב תיאטרון אנושי, קטן ועצוב מאוד.

מיכאל הנדלזלץ. "הארץ".25.01.2001

"מה שמצמרר בחומר הזה הוא הפער בין מידע מזעזע וטון סיפורי רוגע ונינוח שגולש לפרטי פרטים של הווי. הטון הזה הוא הנכס החשוב של ההצגה, כפי שיצרה אותו בתבונה רבה הבמאית רביד דברה, שמעלה בפירוש מתח בין הטון השקט והרגוע של הסיפורים לייסוד האפל שחבוי בתוכם. שני שחקנים עושים כאן עבודה למופת. שלום שמואלוב ממש כובש את הלב בחן הטבעי שהוא מקרין וככל שעולה החן הזה אי אפשר לחמוק מין היסוד המצמרר שהוא מסתיר.

קרן מור עושה זאת במקביל ובטון מיוחד, מספרת את הסיפור כבדרך אגב. ההצגה הקטנה והמצויינת הזאת זכתה גם לתרגום משובח של יוסף אל-דרור שקבע את הטון המיוחד של אנשים שרוצחים ומדברים.

אליקים ירון. "מעריב". 29.01.2001