טקסי

  • הצגה מספר: 589
  • הצגת בכורה: 15/09/2005
  • מספר הצגות שהועלו: 46
טקסי

יוצרים

שחקנים

על ההצגה

המחזה נכתב בשיתוף השחקנים

שישה צעירים וליצן יוצאים לבלות. מסונוורים מפנטזיות ומנותקים מעצמם, הם נוסעים "פול גז בניוטרל" - לתוך לילה שבו הכל נראה אפשרי, אך ככל שהלילה מתקדם האפשרויות מצטמצמות ומובילות אל הסוף המפוכח יותר והנוצץ פחות. הדמויות הללו הולכות לאיבוד כל לילה מחדש, מוצאות את עצמן בבוקר ומאבדות את עצמן שוב עד הלילה הבא. הן מנסות להתמודד עם העובדה שהן כבר לא ילדים אבל עדיין מתקשות לקחת אחריות של "גדולים".

ההצגה בוחנת את תחושות הלילה. את התקווה, האכזבה, והחיפוש וע"י כך חושפת את הבדידות הניכור והריקנות של אותם "ערפדי לילה". אלו שלא מסוגלים לפתח אינטימיות בעולם כה מהיר, מלא גירויים ופיתויים ונגררים אחר הדחף הבלתי נשלט להרס עצמי.

 

"זה כל מה שהצעירים יכולים לעשות למען הזקנים; לזעזע אותם ולהשאיר אותם בתמונה."
ג'ורג' ברנרד שואו

 

תמונות מהצגה

סרטונים

טקסי

ביקורות

"באיזשהו מקום זה מעורר סימפטיה. קבוצת שחקנים ובמאית שמחפשים ואינם יודעים מה הם רוצים למצוא. הנסיון מלמד שאת התגליות הגדולות עושים לפעמים בטעות כשמחפשים משהו. סיגל אבין ושחקניה גילו אחר תהליך חזרות שכלל 'תעוזה לשכוח את מה שאתה יודע' ו'קבלה של חוסר ידיעה' שזיונים זה לא הכל ושהחיים הם בדידות ואשליות מנופצות. מוקד האירוע על הבמה הוא מונית צהובה שהנהגת שלה - רותם זיסמן - מחפשת ליצן דו פרצופי שתמורת תשלום מעניק לה חיבוק. זהו אחד הרגעים היפים והנוגעים ללב בהצגה מיד בתחילתה.

יש בהצגה מידה מרשימה של מיומנות בימתית בעיקר בשימוש במסכה ובתנועת שחקנים שגבם אל הקהל והמסכה על הצד האחורי של ראשם. אך כל האנרגיה היצירתית הזאת מתמצה בבנאליות ריקה, עצובה ומאוד לא מפתיעה. אפילו האשליה הפיוטית שחיבוק מליצן תמורת כסף היא זיוף ושיא הגילוי העצמי הוא לדעת שכלנו שרמוטות.

בתכניה מצוטט ג'ורג' ברנארד שואו כמי שאמר 'זה כל מה שהצעירים יכולים לעשות למען הזקנים ; לזעזע אותם ולהשאיר אותם בתמונה'. בתוקף תפקידי כזקן, בוודאי בהצגה הזאת, אני מעיד שלא הזדעזעתי ונשארתי מחוץ לתמונה. אני בכל זאת מאמין שיש לצעירים האלה עוד משהו חוץ מהייאוש שלהם מעצמם.

מיכאל הנדלזלץ."הארץ". 1.11.2005