תמונות מחיי נישואין

  • הצגה מספר: 605
  • הצגת בכורה: 11/06/2007
  • מספר הצגות שהועלו: 140
תמונות מחיי נישואין

יוצרים

שחקנים

על ההצגה

יוהן ומריאן מציגים תמונה של נישואין, כמעט אידיאליים – אם יש בעיות הן מטואטאות מתחת לשטיח. אבל אז ניחתת המכה ויוהן מודיע שהוא מאוהב באישה אחרת ומתכוון להיפרד. הוא כולו מבושם מתשוקתו החדשה ומריאן, כמוכת ברק, נותרה פגועה ובודדה. היחסים בין בני הזוג נמשכים גם לאחר הפרידה. מריאן מתחילה לעמוד לאט לאט על רגליה ואילו יוהן מאבד יותר ויותר את הקרקע מתחת לרגליו. בערבוב שיש בו פיוס ותוקפנות הם ממשיכים את הקשר ביניהם, אינם מצליחים להתנתק זה מזו.

תמונות מהצגה

ביקורות

"הנושא לכאורה מעניין אבל 'תמונות מחיי נישואין' אינו מחזה אלא תמליל. הדברים חוזרים על עצמם בשינויים קלים, כשלפני כל תמונה, הגיבורים פונים אל הקהל בכמה מילים של הקדמה כדי להבהיר מה הם עומדים לשחק. יתכן שביצוע אחר לחלוטין - בסגנון אבסורדי, שבו הכל עצור אבל רלוונטי ומשמעותי - היה מיטיב עם המחזה. אבל הביצוע בבימויו של רמי הויברגר היה ריאליסטי מדי, 'אמיתי' מאוד כאילו מדובר בדרמה פסיכולוגית ודווקא לכן הוא חשף את נקודות התורפה של המחזה וגם הבהיר מחדש שלא כל מה שטוב לקולנוע טוב גם לתאטרון.

הויברגר - שגם שיחק את תפקיד הגבר יוהאן - וליליאן ברטו בתפקיד אשתו מריאן, התייחסו לתפקידיהם ברצינות, והפגינו איכות ומיומנות מקצועית הראוייה לשבח. אבל דווקא לכן התוצאה הייתה אלמנטרית ולא אמינה.

בן עמי פיינגולד. "מקור ראשון". 18.07.2007

"זהו ניתוח ברוטאלי ורגיש של יחסי גבר-אשה במערכת זוגית העוברת מאשליית אושר ושפיות למערבולת של פירוד, טירוף והשלמה. זו מניפולציה גברית גאונית: הגבר מוצג כילד רגשי, שטחי, פשטני, האישה מוצגת כאדם בוגר, בשל, מוכן לטעות ולתעות וללמוד לקחים ולגלות עומק, חמלה ואהבה. הליהוק של ההצגה הזו מעולה: ליליאן ברטו עם התחושה העזה שמאחורי הקול שבשליטה פועם הר געש של רגש וגם יכולת נדיבות אינסופית, אירונית ואינטליגנטית. מולה רמי הויברגר כמעט נהנה ללכת רחוק בעיצוב הגבר ככריכה עלובה, סומך בצדק על החן הבימתי שלו.

מיכאל הנדלדץ. "הארץ". 18.07.2007

"ההצגה מצליחה להעניק לטקסט של ברגמן את המימד הישראלי מבלי לאבד את הקשר שלה למציאות הנורדית. זה בזכות התרגום המצויין של גד קינר ובעיקר הודות לביצוע המרתק של צמד השחקנים הנפלאים הויברגר וליליאן ברטו, שמצליחים לגעת בכל עצב חשוף ובכל רגע מפתיע ומכוער ביחסים המתפתחים בין יוהאן ומריאן ללא הגזמות וללא זיופים, וכל זאת במרחק יריקה מהקהל.

שי בר יעקב. "מעריב". 18.07.2007