השבועה

  • הצגה מספר: 672
  • הצגת בכורה: 01/10/2013
  • מספר הצגות שהועלו: 70
תוכניה
השבועה

יוצרים

שחקנים

על ההצגה

רגע לפני מותו, משביע סוחר הים הגדול את בנו כי לעולם, אבל לעולם, לא ירד אל הים. בתמורה לשבועה מוריש הוא לבנו ממון רב ועצום אשר יספיק לו לשארית חייו. והנה כעבור שנה, באישון הליל, מוצא עצמו הבן עם מזוודה בידו בדרכו אל הים הגדול, מבטיח לאשתו ובנו כי ישוב תוך ימים ספורים. מכאן מתחיל מסע אשר סוחף את הבן אל מחוזות ליבו. זהו סיפור על בית, על תשוקה, על קירות ומרחבים ועל הים הגדול אשר נמצא בכל אחד מאיתנו.    

המחזה מבוסס על מעשייה יהודית מימי הביניים.     

תמונות מהצגה

ביקורות

אנסמבל הצעירים של הבימה מציג תיאטרון אמיץ,מקורי ומלא דמיון. סיפור המחזה העל טבעי והמשונה הופך למסע תיאטרלי צבעוני עם תמונות במה יפהפיות הנבנות מתוך שילוב חכם של תפאורה דינמית, בובות רגישות, עבודה תנועתית מעוצבת להפליא, מוזיקה מצויינת, ועבודת אנסמבל מרשימה של הלהקה.

שי בר-יעקב,."ידיעות אחרונות". 19.12.2013

זוהי הצגה התואמת את הקו האסטטי של קבוצת היוצרים הצעירים של הבימה : תיאטרון סיפור העושה שימוש רב דמיון בבמה צנועה ורבת אביזרים גמישים ובבובות מופעלות היטב. קבוצת שחקנים מסורה, כאנסמבל וכפרטים משלימה חוויה צנועה ויפה.

מיכאל הנדלזלץ. "הארץ". 19.12.2013

"סיפור פשטני שהוא בסיס לפורמט המיוחד שהגו הבמאי והמעבד שי פיטובסקי והדרמטורגית שחר פנקס. כך משתרשרת לה המעשיה משחקן לשחקן, בקצביות מהירה, בסיפוריות מקסימה ובעזרת תפאורה צנומה של ניב מנור. אין בה כלום ויש בה הכל. יש שולחן מסיבי, המשמש ספינה ותנועות כוריאוגרפיה יפהפיות של שרון גל המדמות הפלגות במים גועשים, ועיצוב שלוש בובות של אמירה פינקס וגם תלבושות מיוחדות של נטשה טוכמן-פוליאק.

אושרת אינגדשט, היא לילית מלאת כח ואמינות, כך גם לאה גלפנשטיין, נוגעת ללב בתהפוכות נפשה וגופה בפגישה עם הבעל החוזר.

דבורה נמיר. אתר "בית העיתונאים". 19.12.2013