הכל יחסי

  • הצגה מספר: 263
  • הצגת בכורה: 10/07/1971
  • מספר הצגות שהועלו: 128
הכל יחסי

יוצרים

שחקנים

על ההצגה

גרג אוהב את ג'יני וג'יני אוהבת את גרג, אבל לפני שהיא יכולה לומר לו "כן" היא צריכה להשתחרר מהמאהב המבוגר והנשוי שלה, פיליפ. פיליפ אוהב את את אשתו, שילה, וחושד שיש לה מאהב (למה לא, אם מותר לבעל...)  

יום ראשון בהיר אחד, יצאה ג'יני לפגוש את פיליפ, אבל לגרג אמרה, שהיא נוסעת לפגוש את הוריה. גרג יוצא בעקבותיה, ומגיע למקום לפניה. הוא פוגש את שילה ופיליפ ומשוכנע שאלה הוריה של ג'יני, פיליפ חושד שגרג הוא מאהבה של שילה. ג'יני מגיעה, והמהומה הגדולה מתחילה.

תמונות מהצגה

ביקורות

"הימים הם ימי קיץ לוהטים, וההצגה היא קלה כנוצה. כל מי שמוחו "נמס" תחת קרני החמה והוא רוצה לצחוק בלי מחשבות, יטיב אם יסיים את יומו במופע בידורי מעין זה. על מודרניזם - הס מלדבר. הכל מאורגן ו"מאומרגן". כאן, לפי כל כללי הקומדיה מן המאה הקודמת. האינטריגה, הסיטואציות המסתבכות והולכות מדי שניה בשניה, כאשר איש אינו קורע את קורי העכביש הללו ע"י אמירה ריאליסטית כלשהי.

כמורגל, לאחרונה, עלו וותיקי הבימה בהרבה על הצעירים. יהודה אפרוני נשא כמעט לבדו את ההצגה על כתפיו שכן לצידו שיחקה טובה פרדו באופן ידעני ומוסמך. לצעיר בחבורה , אריאל פורמן, היו רגעים טובים. גליה ישי עוד תצטרך ללמוד הרבה בטרם תגיע לליטוש תיאטרוני. שתי נשים היו בעזרנו : לידיה פינקוס-גאני שנתנה לנו שתי תפאורות מצוינות ועדה בן-נחום בסגנון תרגומה. לסיכום : אפרוני מפגין לנו משחק משובח ואילו היו שאר חברי הצוות כמוהו, היו אולי נמוגות שאר הסתייגויותי והייתי משתעשע כ"משוגע".

דב בר-ניר. "על המשמר". 26.07.1971

"טובה פרדו מוכיחה זו הפעם הראשונה אם איננו טועים, שחוננה בחוש קומי. עד כה שיחקה תמיד תפקידים דרמטים. היא מגישה אחד מתפקידיה הטובים ביותר בקריירה הלא קצרה שלה. יהודה אפרוני, באחד מתפקידיו הטובים ביותר אף הוא. אמנם אין הוא משחק ג'נטלמן אנגלי מובהק והוא הופך את הדמות לאנושי-כללי, אולם משחקו משיג את המטרה ותורם במידה מכרעת להנאת הערב. בסיכום : זו היא הצגה קלה, המעוררת בצדק גלי צחוק והיא עמוקה יותר משנדמה לפי מבט ראשון. יש בהחלט מקום ללפתן כזה בתפריט העשיר שהתיאטרון הלאומי שלנו מגיש בגלגולו החדש.

ד"ר אמיל פויירשטיין. "הצופה".12.08.1971