בדרך לאילת (הרחק בערבה)
- הצגה מספר: 111
- הצגת בכורה: 05/12/1951
- מספר הצגות שהועלו: 38
יוצרים
- מאת: אהרון מגד
- בימוי: שרגא פרידמן
- תפאורה ותלבושות: מרסל יאנקו
שחקנים
- דן: מישא אשרוב
- רסקין: נחום בוכמן
- יונה: שלמה בר שביט
- חנה: מרים זוהר
- גיורא: שמואל סגל
- מרים: שושנה רביד
- ז'אקו: יצחק (איז'ו) ברקת
על ההצגה
"בדרך לאילת", המחזה הראשון של אהרון מגד בתיאטרון "הבימה" הוא עיבוד לבמה של ספרו "הרחק בערבה".
המחזה מתרחש בנקודת קידוח בערבה, בדרך לאילת.רסקין, מכונאי-קידוח מבוגר, וקבוצה של צעירים, מנסים למצוא מים בנגב כדי להקים נקודת התיישבות. הצעירים מתייאשים מהר מהשרב הנורא, מבדידותם, ומכובד משימתם. ספיקותיהם וחוסר דביקותם במטרה באים לידי עימות ישיר עם רסקין, חלוץ ציוני מהדור הישן. רסקין מטיף לקבוצה, ומצליח להחזיר להם את האמונה בחשיבות משימתם - הקמת ישובים יהודיים בכל רחבי בהארץ.
תמונות מהצגה
ביקורות
"בדרך לאילת" מחזהו של אהרון מגד, שהוצג אמש ב"הבימה", קרוב ללב הצופה. מקום המעשה באיזור שקסמו שובה כל מי שזכה לשהות בו. העלילה יש בה משהו מאווירו הדחוס של יום חמסין בערבה. הביצוע ראוי לכל שבח, בוכמן בתפקיד רסקין הוא גברתן, עז נפש, דמות שלמה ומשכנעת - כל עוד המחזה משכנע. שלמה בר שביט ומישא אשרוב הם אנשי קיבוץ אמיתיים. שמואל סגל כבן עיר הוא בראייתו של מגד החלש אופי שבכולם והוא ממלא תפקיד זה של "נגרר" בצורה נאה.
שושנה רביד - מרים, נושאת את צערה באלם קורע לב ומרים זוהר - חנה היא היפוכה הגמור קוטב נגדי בולט. בימויו של שרגא פרידמן נאה ונכון ומרסל ינקו צייר תפאורה יעילה בצניעותה.