העלמה והמוות

  • הצגה מספר: 455
  • הצגת בכורה: 19/01/1994
  • מספר הצגות שהועלו: 177
העלמה והמוות

יוצרים

שחקנים

על ההצגה

גבר שמכוניתו התקלקלה על הכביש, מקבל טרמפ מזר ידידותי. אשתו, המאמינה שהיא מזהה אצל הזר את קולו של המענה אשר אנס אותה לפני כמה שנים, חוטפת אותו ומחליטה להעמידו למשפט.

זהו סיפור מרתק ומעורר חלחלה המתרחש על רקע תקופת המאסרים הפוליטיים בצ'ילה של השלטון הצבאי.

תמונות מהצגה

סרטונים

ביקורות

"אין לי ספק ש'העלמה והמוות' של אריאל דורפמן הוא מחזה חשוב. משום שיותר מכל הוא אולי מחזיר לתיאטרון את כבודו. מה שמתרחש על הבמה כופה עלינו לעמוד מול כמה מבעיות הייסוד של קיומנו המודרני באופן שלא נוכל עוד לטאטא אותן מתחת לשטיח. זו גם הצגה רלוונטית לחיינו כאן. את ההפקה המרשימה ב'הבימה' נושאים על כתפיהם שלושה שחקנים מצויינים שזכו לבימוי שקול ומדויק של חנן שניר, בימוי שלא נגרר אחר סנסציוניות בוטה וגם מפליא בדקויותיו הפסיכולוגיות.

הערב שייך לליאורה ריבלין, שיצרה בו תפקיד כביר, אולי הגדול בתפקידיה. מצויינים גם אלכס פלג האנושי ואשר צרפתי המצליח להציל את התפקיד שהוא אולי החוליה הרופפת במחזה. זו הצגת חובה, חשובה ומרשימה.

אליקים ירון. "מעריב". 25.1.1994

"המחזה העשוי היטב, החכם והחשוב הזה זכה לתרגום מעולה על ידי דורון תבורי. זהו ערב ששייך לשחקנים. בהחלטה נכונה של ליהוק, משחק אשר צרפתי את תפקיד הפרקליט ונדרש הפעם לגלם לא את היצר, אלא את התבונה וכך מוצא בעצמו, כשחקן, נימות חדשות ומשכנעות. כך גם אלכס פלג בתפקיד הרופא שאולי היה המענה שמוצא במשחקו את העוצמה הנבזית הדרושה וגם את הצדקתה המשונה. לשניהם יש רגעי משחק מרשימים מאוד.

אבל הערב שייך לליאורה ריבלין בתפקיד הקורבן המחפש את סיפוקו. באמצעות הנמכת קולה ובשליטה מעולה בהיסטריה ובטירוף היא פורצת לתחומים חדשים עבורה כשחקנית ותוך כדי כך יוצרת דמות מרתקת, נוגעת ללב, מרגשת.

מיכאל הנדלזלץ. "הארץ". 25.01.1994