פיבניצה
- הצגה מספר: 457
- הצגת בכורה: 19/02/1994
- מספר הצגות שהועלו: 22
יוצרים
- מאת: אבישי מילשטיין
- בימוי: אבישי מילשטיין
- תפאורה: רון בן יעקב
- תלבושות: גלית האן
- מוסיקה: דורי פרנס
- תנועה: ערן לביא
- תאורה: נתן פנטורין
שחקנים
- ביאטריס בן ארי: מרית יפה
- יואל אבני: שלום שמואלוב
- איזידור אבני: אליעזר יונג
- מרק שחר: עמי ויינברג
- אונטרפירר איבלוינט: אברהם רונאי
- קלמנזון: עמי ויינברג
- גולדשמידט (קול): אברהם רונאי
- איריס: גילי בן אוזיליו
על ההצגה
יואל אבני, תסריטאי ישראלי מצליחן שפרץ בקריירה בינלאומית, מקבל הזדמנות נדירה לחדור אל תעשיית הסרטים של הוליווד. תסריט שהוא כותב על חיי אביו בזמן מלחמת העולם השניה נרכש על ידי מפיק מפורסם ועומד להפוך לסדרת טלוויזיה. ביום הצילומים הראשון, מופיע לפתע האב שהתאלמן לא מכבר, במטרה להיפגש עם בנו, איתו נותקו הקשרים מאז ירד לאמריקה. שניהם יכולים להתחבר זה לזה רק דרך הסיפור האמיתי של האב וזאת על רקע התנאים המשפילים של תעשיית החלומות האמריקאית, המייצרת סרטי "שואה" ומתפרנסת מהם באופן ציני. המילה: "פיבניצה" (piwnica ) בפולנית: מרתף
תמונות מהצגה
ביקורות
"ילדים של ניצולי שואה מעידים כי יחסיהם עם הוריהם מתנהלים תמיד בצל מוראות העבר. בין אם במוצהר ובין אם בזרמים מתחת לפני השטח. הגדילה בבית של ניצולי שואה הותירה רבים במצוקות רגשיות וקשרים בין אישיים סבוכים. להביא את בני שני הדורות למצב שכל אחד מהם יגלה מה הוא מרגיש, ממה הוא סובל ומה היה רוצה לדעת, להביע ולחוש, זו משימה קשה אפילו למטפל מקצועי.
המחזאי אבישי מילשטיין יוצר סיטואציה המאפשרת מפגש כזה והופכת אותו לאפשרי והכרחי. הבן בגילומו של שלום שמואלוב, תסריטאי הוליוודי מצליח, כותב תסריט על השואה המבוסס על חוויות שסיפר לו אביו. אביו האלמן, אליעזר יונג, אחרי שנים של ניתוק וקשר רופף באמצעות מכתבים, מגיע הישר לאולפן הצילומים. אברהם רונאי מצליח לגלם דמות אכזרית במסווה של אנושיות וכבוד לאדם.